תיעוד מהשמדת המנהרה בעזה ממנה חולצו גופות החטופים

קובי פינקלר No Comments on תיעוד מהשמדת המנהרה בעזה ממנה חולצו גופות החטופים

צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה; כך נראית התשתית התת קרקעית ממנה חולצו גופות החטופים על ידי לוחמי צה"ל

צילום: דובר צה"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: דובר צה"ל

בשבועות האחרונים, כוחות צה"ל, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 551 באוגדה 162, השיגו אחיזה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'אבליא – אחד ממרכזי הכובד של חמאס ברצועה. הלחימה במחנה הפליטים כללה קרבות עזים במסגרתם חוסלו מחבלים רבים ואותרו מאות אמצעי לחימה.

במסגרת הפעילות ובעקבות מודיעין מקדים, חשפו הכוחות בשיתוף עם היחידה הרב מימדית ויחידת יהל"ם, רשת מנהרות אסטרטגית אשר שימשה כמפקדה הצפונית של החמאס בעזה. המפקדה התת-קרקעית, כוללת שני מפלסים – הראשון בעומק של כ-10 מטרים והשני בעומק של עשרות מטרים. רשת המנהרות, כללה הסתעפויות רבות ושימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים. בעומק המפקדה הצבאית נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. רשת תת-קרקעית עברה מתחת לשטח בית ספר ובית חולים תוך שימוש בהם כמגן.

בריכוז מאמץ מודיעיני, בהובלת יחידה 504 באגף המודיעין, הלוחמים איתרו וחילצו את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר והביאו אותם לקבורת ישראל: רס״ב זיו דדו ז״ל, סמל רון שרמן ז״ל, רב״ט ניק בייזר ז״ל, עדן זכריה ז״ל ואליה טולדנו ז״ל.

בתום המשימה השמידו הכוחות את המפקדה התת-קרקעית. השמדת המפקדה בג'אבליא הוא חלק ממאמץ הטיפול בתשתיות המנהור של חמאס ופגיעה במפקדיו הבכירים וביכולותיו האסטרטגיות. מאמץ זה נמשך כל העת, וכעת הוא מתבצע גם בחאן יונס ובדרום הרצועה.

תיעוד מהמבצע של כוחות צה"ל להשבת גופות החטופים ודברי מפקד חטיבה 551, אלוף-משנה עידו קס:

video
play-sharp-fill

תיעוד מהשמדת תשתית התת קרקע במרחב ג'אבליא:

video
play-sharp-fill

דברי רב-סרן ע', מפקד פלגת לוחמים ביחידה 504 של אגף המודיעין:

video
play-sharp-fill

דברי סגן-אלוף נ', מפקד פלגה ביחידת יהל"ם בתום הפעילות להשבת גופותיהם של רס״ב זיו דדו ז״ל ועדן זכריה ז״ל:

video
play-sharp-fill


0 תגובות